fredag 4. mai 2012

Søte små blå

Hurra!! Jeg vant Pinnekrokens sokkeutfordring!! :) Gleder meg til å se hva som dukker opp i posten...
Det er altfor mange prosjekter på pinnene for tiden, men jeg har klart å gjøre ferdig et par sokker. En venninne venter en liten gutt i august, og jeg måtte bare strikke disse søte små blå. Tok til sammen 3 timer å strikke disse sokkene. Rask strikk hvis man skulle trenge en gave.



Oppskrift: Garter Stripe Baby Socks
Garn: Mors resteull (sannsynligvis Heilo fra en Mariusgenser strikket på 60-tallet)
Pinner: 2 mm

Men nå står eksamenslesing for tur, så jeg får prøve å holde meg unna pinnene. Det blir ikke lett...

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Så gøy å endelig komme inn på den fine siden din. :) Tror det har vært en sperre her før (eller noe?), for jeg fikk ikke til å gi deg et svar ang fiskesokkene mine sist du skrev til meg.
    Uten mønsterstrikk på hælen blir det litt vanskelig å se, men hælfellinga jeg har brukt er faktisk en ganske så tradisjonell russesokk-felling.
    Den lages ved å plukke opp masker rundt "hullet" man lager til hælen, i etterkant av å ha strikka selve sokken. Jeg strikket sokken før hælen, med andre ord.
    Håper du skjønner hva jeg mener. :)
    Ønsker deg en deilig dag!

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Godt å høre at ting løste seg. :)
    Jeg har lagt ut en utfordring til deg på bloggen min.
    Håper du hadde en fin 17. mai. :D

    SvarSlett